|
|
|
Internetový portál www.Novinky.cz uveřejnil dnes článek, který se odvolává na výzkum publikovaný britským časopisem pro ženy Prima. Podle něj byly díky úkolům v domácnosti ženy před padesáti lety v daleko lepší formě než ženy současné. Náročné domácí práce byly podle výzkumu pro hubnutí daleko účinnější než moderní diety či cvičení v posilovnách.
Označení Šovinistická bomba jsem se tentokrát rozhodla udělit stránce www.gentleman.cz za trvalý sexistický tón příspěvků redaktora Ivana Straky. Strakovy postřehy jsou stručně řečeno předsudečné na základě pohlaví. Posuďte sami.
Na začátku června mne z pohledu rovnosti pohlaví trochu vyděsila
marketingová akce obchodního domu IKEA, kde bylo v oddíle restaurace a
bar nabízeno ženám a pouze jim prostřednictvím veliké vývěsky jedno
jídlo zdarma, bez jakýchkoliv dalších podmínek.
Citujeme z článku Miroslava Macka, Lék na levičáctví, spasitelé a parazitující matky, LN 20. května 2003: "Svobodná matka se dvěma dětmi ve mně ovšem pranic nevzbuzuje sympatie a sociální cítění: jde totiž o osobu, která se vědomě a dobrovolně rozhodla ukojit svoji soukromou potřebu či tužbu, v ohromné většině případů sociálně zcela nezajištěna, tedy velmi nezodpovědně, navíc za cizí peníze. Pořídila si dvě děti a natahuje ruku ke spoluobčanům s gestem „přece se o nás musíte postarat, je to vaše povinnost … případně se slovy „mám nárok“. Prostě parazit. A jediným racionálním preventivním opatřením proti parazitům je vytvoření takového prostředí, ve kterém se jim nedaří, ve kterém nemohou existovat.“ Reakce Lenky Simerské: Matka jako parazit.
[ www.feminet.sk] - Slovenská sporiteľňa pripomína svojim klientom používanie platobnej karty a služby internetbakingu prostredníctvom dvojice (ženy a muža) stredného veku (neveľmi pestovaného vzhľadu "hrdinov z ľudu") tým spôsobom, že šedivejúci "superman" hrá v rámci svojich obmedzených možností bezvýznamného človiečika prím a jeho partnerka mu vytrvalo sekunduje - chvíľu je z nej hlupaňa, ktorej superman (skôr, než bodro vykročí s kanistrou k čerpacej stanici) pripomenie, že nie je schopná ani len natankovať benzín; inokedy zasa (reklama má zatiaľ dva "diely") sa partnerka supermana primerane hlúpučko vydesí pri slove myš, sediac so svojim supermanom pred počítačom...
[ www.feminismus.cz] - Michal Viewegh se prokázal jako nezpůsobilý výchovy dívek v Čechách, když se v pátečním Posledním slovu LN ze dne 17. dubna 2003 pozastavuje nad projektem Gender Studies, o.p.s., vyzývajícím umělkyně/umělce a filozofky/filozofy vyjádřit se na téma menstruace a diví se proč ne třeba na téma plešatění nebo zvětšení prostaty.
Šťavnatá prsíčka, křupavá stehýnka – tak zní nejnovější slogan firmy KFC. V reklamním spotu ho doprovázejí záběry na příslušné partie ženského těla. Je to fakt hrůza. Žena ponížená na úroveň kuřete, na úroveň kusu žvance.
Tak neuvěřitelně sexistickou reklamu jakou je ta na KFC, jsem dlouho neviděla!
Milan Knížák, ředitel Národní galerie, vystavuje do 12. dubna v síni Mánes pod názvem Slečny z mé hlavy.
[ http://www.istrategie.cz] - Neobyčejný zájem tištěných i elektronických médií v Polsku vzbudila nedávno reklamní kampaň varšavské soukromé stanice Radio 94. Ačkoliv je slyšet sotva 30 km kolem metropole, mluvilo a psalo se o ní po celé zemi. A to kvůli tomu, že se feministkám nelíbil její billboard.
|
|
|
|